ΜΕ ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΜΕ ΚΟΥΜΠΑΡΟ

"ΜΕ
ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΜΕ ΚΟΥΜΠΑΡΟ"

(29 Ιουλίου 1979)


(ακριβώς
τριάντα χρόνια πριν)


Όταν
ήμουνα μικρή και οι μεγάλες γυναίκες
μου ευχόταν "Καλή Τύχη" γελούσα.
Γιατί
έλεγα; γαμπρό  στο τσουβάλι  θα πάρω; Αφού
θα τον διαλέξω και θα πάρω όποιον θέλω
εγώ.
Θα τον γνωρίσω πολύ καιρό και έτσι
δεν θα μπαίνει ο παράγοντας τύχη. Και
μεγάλωσα, και γνώρισα πολλούς, στο φιλικό
περιβάλλον, στα σχολεία, στον επαγγελματικό
περίγυρο… και ήμουνα κατά του γάμου
τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον, ποτέ δεν
βιαζόμουνα για τίποτα…

Κάποτε
ετοίμασα τα μπογαλάκια μου, και έφυγα
μακριά απ το σπίτι μου, απ την πόλη που
μεγάλωσα και σπούδασα. Ως τότε ζήλευα
τους φοιτητές που ήταν μακριά απ τα
σπίτια τους. Επιτέλους ήρθε η δική μου
σειρά. Το έβλεπα βέβαια σαν προσωρινό,
το μυαλό μου ήταν να βρω δουλειά στη
Θεσσαλονίκη αλλά αποδείχτηκα και εδώ
τυχερή, δεν βρήκα,και έτσι έμεινα να ζω
σε ένα πολύ πιο όμορφο περιβάλλον.

Απολάμβανα
την ανεξαρτησία μου, και πολλά βράδια
ξενυχτούσα με φρούτα, γάλα και βιβλία!
(τώρα εσείς άλλα περιμένατε από μένα,
αλλά αυτά αγαπούσα και ένοιωθα την
ανάγκη να τα απολαύσω μόνη μου)

Και
ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και ανάμεσα
σε Συνελεύσεις και Διοικητικά Συμβούλια
άρχισε άλλου είδους προσέγγιση με τον
συνάδελφο και οι συναντήσεις για σφραγίδες 
και “υπογραφές” στα πρακτικά του
συνδικαλιστικού μας οργάνου άρχισαν
να πυκνώνουν (εγώ πρόεδρος, εκείνος
γραμματέας)… και σε ελάχιστο χρόνο
χωρίς να προηγηθεί καμιά συζήτηση επί
του θέματος, το θεωρήσαμε δεδομένο.

Πότε
λες να παντρευτούμε;
μου λέει.

Καλά
μωρέ, θα δούμε
η απάντηση

Τελικά
δεν κράτησα το χρονοδιάγραμμα, βιάστηκε
και ο γιος μας να κάνει αισθητή την
παρουσία του και νάμαστε στο γεφυράκι

της εκκλησίας (δεν υπήρχε πολιτικός
γάμος τότε) να ενισχύσουμε οικονομικά
και το Βατοπέδι αφού το εκκλησάκι είναι
ιδιοκτησία του.

Αλλά
ευτυχώς η ευχή των ηλικιωμένων γυναικών
έπιασε,
γιατί σε λίγο διάστημα δεν
μπορείς να γνωρίσεις τον άλλο άνθρωπο.
Άσε που διαμορφώνει με τον καιρό το
χαρακτήρα του.

Και με
μια ανάσα πέρασαν τριάντα χρόνια.

Και
οι καρποί του γάμου μας, μας κάνουν κάθε
μέρα περήφανους!

Και
ούτε μια φορά δεν πέρασε απ το μυαλό μου
να σκεφτώ μήπως θα ήταν καλύτερα να πάρω
άλλον;

Και τον
ευχαριστώ και δημόσια γι αυτό.

Ομως
θα μείνει μεταξύ μας,

γιατί το κλειδί
αυτού του σπιτιού δεν του το έδωσα και
δεν ξέρω αν θα του το δώσω; Γιατί όμως;
μήπως υπάρχει η ανάγκη για κάτι εντελώς
δικό μου;

Άντε τώρα περάστε να σας κεράσω από ένα κομμάτι τούρτα! Μόνο μην με φάτε και μένα που βούλιαξα!

17 Σχόλια (+add yours?)

  1. Thanasis-
    Ιολ. 28, 2009 @ 18:43:21

    Να είστε πάντα υγιείς και ευτυχισμένοι…..Μερικές φορές αυτά που δεν προγραμματίζουμε έχουν μεγαλύτερη επιτυχία….Καλό βράδυ..

    Απάντηση

  2. Ντόρα
    Ιολ. 28, 2009 @ 18:49:26

    Να ειστε παντα ευτυχισμενοι!!!!!!!!!Να χαιρεστε τα παιδια σας και να παιρνετε πολλες χαρες απο αυτα!Φιλια πολλα..καλη διασκεδαση.

    Απάντηση

  3. Αγριάδα
    Ιολ. 28, 2009 @ 18:55:55

    Αχ! το πάρτυ είναι φανταστικό. Αλλά τα παιδιά μου που είναι σε διακοπές το κάθε ένα σε άλλο νησί, είναι τωρα σε παραλίες κάτω απ το φεγγαρόφωτο. Και αυτό μας ικανοποιεί και εμάς. Ναι Ντόρα, ο γιος μας είναι στα τριάντα και η κόρη μας κλείνει τα εικοσιέξη. Και εμείς μερικά πράγματα τα ζούμε αναπολώντας εκείνα τα χρόνια, αλλά πολλά άλλα τα χαιρόμαστε όσο ποτέ. Σας ευχαριστώ

    Απάντηση

  4. iannis
    Ιολ. 28, 2009 @ 19:08:58

    Kαλα…εισαι απιθανη Αγριαδα…Να ζησετε σαν τα ψιλα βουνα….Να ειστε παντα ευτυχισμενοι….Και χαρουμενοι…και να χαιροσαστε τα χρονια σας…οσο ποτε!!!!!!!Να χαιρεστε την οικογενεια σας…..Παντως εγω το βατοπαιδι δεν το ενισχυσα,…..Αν και παντρεμενος απο 33ετιας,,,,,Με πολιτικο στο εξωτερικο…..!!!!!!Καλο βραδυ….

    Απάντηση

  5. Μιχάλης
    Ιολ. 28, 2009 @ 19:36:01

    Χρονια πολλα να ειστε ευτυχισμενοι και αγαπημενοι και να χαιροσαστε τα παιδια σας!!!Να περασετε ομορφα στη παραλια αγκαλιτσα.Να σας αφιερωσω και ενα τραγουδακι..με εκτιμηση ο φιλος σοας Μιχαλης.http://www.youtube.com/watch?v=79O55_Ji8KY

    Απάντηση

  6. ποκαχόντας
    Ιολ. 28, 2009 @ 20:17:03

    χρονια πολλα και καλα αγρια-δα μου….πολυ ομορφα τα λογια σου και πολυ [ζωντανο]το φωτογραφικο υλικο…να ειστε παντα ευτυχισμενοι..ευχομαι ολοψυχα και με υγεια πανω απο ολα…

    Απάντηση

  7. Αγριάδα
    Ιολ. 29, 2009 @ 05:19:23

    Σας ευχαριστώ πολύ. Και να σας εξομολογηθώ κάτι; Ειναι πολύ ωραία αυτή η γιορτή μαζί σας. Με τον άντρα μου, έχουμε την τάση κάθε χρόνο να θυμώμαστε τα σπαστικά που συνέβησαν τότε, να υποτιμούμε αυτή τη μέρα (ντεμέκ τυπίκό ήταν). Βέβαια γιορτάζουμε τις ημέρες της ουσιαστικής μας γνωριμίας και την αρχή του έρωτά μας. Ας είναι αυτή η μέρα μέρα περισυλλογής, χα χα! φιλάκια σε όλους!

    Απάντηση

  8. Aeolos
    Ιολ. 29, 2009 @ 06:19:23

    Φίλη Αγριάδα, σου εύχομαι εκ βάθους καρδίας, να τα εκατοστήσετε ! Και μέσα από αυτή την όμορφη συμβίωση – της οποίας τους καρπούς χαίρεστε-, να αναδεικνύετε το μεγαλείο της συντροφικότητας, μέσα σε μια κοινωνία που αποθεώνει το "εγώ"…Να είστε πάντα, όλοι σας καλά… 🙂

    Απάντηση

  9. Vasso
    Ιολ. 29, 2009 @ 06:19:55

    Υ Γ Ε Ι Α…. Α Γ Α Π Η…. Ε Υ Τ Υ Χ Ι Α και Χ Α Ρ Α!!!!!!Χ Ρ Ο Ν Ι Α….. ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ…. ΜΑΖΙ…… οι ΔΥΟ ΣΑΣ!να ΧΑΙΡΕΣΤΕ…. κάθε στιγμή σας… και να κ α μ α ρ ώ ν ε τ ε….το Δ Ρ Ο Μ Ο και τη Χ Α Ρ Α της ΖΩΗΣ… των Παιδιών σας!καλή σ υ ν έ χ ε ι α Ζ Ω Η Σ ονειρεμένης…. με του Ε Ρ Ω Τ Α το ΤΡΑΓΟΥΔΙ συντροφιά! στης Ε Υ Τ Υ Χ Ι Α Σ το Χ Ο Ρ Ο….. πρωταγωνιστές!http://www.youtube.com/watch?v=RuA1RArraeo

    Απάντηση

  10. Ρ Α Ν Ι Α .
    Ιολ. 29, 2009 @ 06:24:21

    ΟΜΟΡΦΗ Η ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΤΗς ΖΩΗ ΣΑς…ΜΠΡΑΒΩ ΣΑς….ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΣΑς ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΜΑΡΩΝΕΤΕ….

    Απάντηση

  11. Αγριάδα
    Ιολ. 29, 2009 @ 09:36:59

    Σας ευχαριστώ φίλοι μου καλοί. Και για τις ευχές σας και για τα δώρα σας. Σήμερα παρέδωσα και το χρυσό κλειδί του χώρου μου στον άντρα μου. Ηταν το δωρο μου για την σημερινή μέρα. Το κρατούσα μυστικό. Δεν ειχε διαβασει ποτε τις αναρτήσεις ούτε τα σχόλιά μου. Φυσικά γιορτή ερήμην του πρωταγωνιστή δεν γίνεται. Οπότε τωρα τον ξεναγώ, θα του κάνω και εγγραφή. Λέτε τώρα να πρεπει να "προσέχω"; Να μην ξεβρακ@νομαι; Χα χα! χαίρεται για οτι κάνω και ακομα πιο πολύ όταν ειμαι ο εαυτός μου!

    Απάντηση

  12. erato
    Ιολ. 29, 2009 @ 09:44:35

    ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΑ ,…ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΥΓΕΙΕΙΣ… ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ … ΚΑΙ ΦΟΥΛ ..ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΙ . ΝΑ ΖΗΣΕΤΕ ΠΟΛΛΑ …ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ ΣΑΣ

    Απάντηση

  13. espectador
    Ιολ. 30, 2009 @ 04:48:25

    Γεια σε ολους σας. Μπαινω λιγο παραξενα στην παρεα σας αλλα ετσι το θελησε η Αγριαδα μου. Σημερα (χθες) ηταν μια υπεροχη μερα για μενα. Ηταν αυτη η εξαιρετη εκπληξη πρωι-πρωι και μετα ακολουθησε μια υπεροχη μερα με καλη παρεα και τα σχετικα τσιπουρα, παρ ολο που καιροφυλακτουσε μια καποια (ασημαντη εν τελε) κοιλιακη διαταραχη :). Χαιρομαι που μπαινω μ αυτον τον τροπο σ υαητν την ομορφη παρεα και ευχαριστω την καλη μου που με εβαλε εδω. Ευχομαι σε ολους την ευτυχια που απολαμβανω και γω στη ζωη μου και ελπιζω να τα λεμε στο μελλον.

    Απάντηση

  14. Παύλος ο Γραικός..
    Αυγ. 01, 2009 @ 14:24:22

    Αγριάδα σας εύχομαι υγεία και πολλά χαμόγελα…..(Με συγκίνησες)

    Απάντηση

  15. Αγριάδα
    Αυγ. 01, 2009 @ 19:51:35

    Σας ευχαριστώ Ερατώ και Παύλο, …εσένα espectador σ’ έχω ευχαριστήσει πολλές πολλές πολλες πολλες πολλες……. φορές!…και που εισαι ακομα!

    Απάντηση

  16. Mάριος
    Αυγ. 04, 2009 @ 19:46:47

    Ωραία ανάρτηση, γεμάτη κέφι….Επίσης θα συμφωνήσω με τις ευχές που ανέφεραν οι προλαλήσαντες.Άντε, να είστε πάντα καλα λοιπόν…

    Απάντηση

  17. Τσουκνιδιτσα
    Δεκ. 23, 2009 @ 21:44:15

    Να εισαστε καλα παντα!!! Με συγκινησες… Φιλια!!!

    Απάντηση

Σχολιάστε

