Σύντομες μαγειρικές διαδρομές 1 – Πράσα

Σύντομες μαγειρικές διαδρομές 1

Πράσα


Τα πράσα φίλοι μου είναι απ τα πιο νόστιμα και ωφέλημα λαχανικά. Ανήκουν στην ίδια οικογένεια με το σκόρδο και το κρεμμύδι. Και δεν χρειάζονται φάρμακα για την καλλιέργειά τους, δεν προσβάλλονται από αρρώστιες και έντομα. Αγοράζουμε λοιπόν ένα δεμάτι πράσα, και αν είμαστε απ τους τυχερούς που έχουν ένα μέτρο γης, θάβουμε τις ρίζες τους. Αλλά και σε μια γλάστρα μπορούμε να το κάνουμε. Έτσι θα έχουμε για δέκα μέρες φρέσκα πράσα. Τώρα γυρνάμε απ την δουλειά, ή το μάθημα, ή τα ψώνια και δεν έχουμε φαγητό; Κανένα πρόβλημα. Αφού πλύνουμε τα χέρια, βγάζουμε 3-4 πράσα, κόβουμε τις ρίζες, πετάμε τα επιφανειακά στρώματα και αφού τα πλύνουμε τα ψιλοκόβουμε. Τα βάζουμε σκεπασμένα σε ένα βαθύ τηγάνι, με χαμηλωμένη την φωτιά, βάζουμε και λίγο σπανάκι απ την κατάψυξη που πάντα πρέπει να έχουμε, το σκεπάζουμε και μπορούμε να ασχοληθούμε με ότι άλλο θέλουμε. Πολλά μπορούμε να κάνουμε εν τω μεταξύ. Ένα ζεστό μπανάκι που θα μας ξεκουράσει, ή να δούμε τα μηνύματά μας στον υπολογιστή, ή να τακτοποιήσουμε τα ψώνια μας, ή το σαλόνι μας που έχει ποτήρια, κουβέρτες, βιβλία, Cds και άλλα πολλά απ το προηγούμενο βράδυ…

Τα πράσα και το σπανάκι βράζουν λοιπόν στο ζουμί τους, και εμείς προσθέτουμε λάδι αλάτι πιπέρι και κύμινο. Οπωσδήποτε κύμινο, γιατί το πράσο κλαίει για κύμινο. Δυναμώνουμε τη φωτιά, προσθέτουμε δύο ή τέσσερα αβγά, ανάλογα με την ποσότητα του φαγητού και με το αν θα έχουμε παρέα στο τραπέζι μας. Τρίβουμε λίγο τυρί (όταν λέμε τυρί εδώ, εννοούμε φέτα) σκεπάζουμε και σβήνουμε τη φωτιά. Ώσπου να στρώσουμε το τραπέζι, το φαγάκι μας θα είναι έτοιμο.

Μετά από λίγες μέρες μπορούμε να κάνουμε ένα άλλο εύκολο και νόστιμο φαγάκι. Με την ίδια διαδικασία, αλλά αντί να βάλουμε αβγά, βάζουμε δύο ποτήρια νερό, και όταν αρχίσει να βράζει, προσθέτουμε ένα ποτήρι πλυμένο ρύζι μπασμάτι. Λίγο λεμόνι και έχουμε το πιο νόστιμο πρασοσπανακόρυζο!

Καλή σας όρεξη και τολμήστε και όσοι δεν μαγειρέψατε ποτέ. Ξέρετε εσείς, συνταξιούχοι που η ζωή σας έχει αλλάξει, και ο χρόνος σας έχει διασταλεί.

18 Σχόλια (+add yours?)

  1. espectador
    Οκτ. 14, 2010 @ 16:44:08

    Εγω που τα εχω γευθει ολα αυτα….ψηφιζω με τα 2 χερια.

    Απάντηση

  2. biobaxes
    Οκτ. 14, 2010 @ 16:48:42

    Α, ωραία!Θα τις κάνω τις συνταγές!
    Μέχρι τώρα με τα πράσσα έκανα μόνο σκέτο πράσσο με κρέας ή πρασσόρυζο. Αυτό με τα αβγά μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρων.
    Νά’σαι καλά αγριάδα μου.
    Για πες μου, η φωτογραφία μου φαίνεται;

    Απάντηση

  3. Vivi
    Οκτ. 14, 2010 @ 16:56:53

    Πολύ ενδιαφέρουσες συνταγές…
    Θα τις δοκιμάσω….
    Καλό βράδυ Αθηνά μου!!!!

    Απάντηση

    • agriada52
      Οκτ. 14, 2010 @ 17:16:57

      Λέω Βιβή μου, να βάλω εύκολες και γρηγορες συνταγές, για τους νέους κυρίως που δουλεύουν πολύ και τρώνε ότι βρούνε ή μπορούν να παραγγείλουν στο σπίτι

      Απάντηση

  4. biobaxes
    Οκτ. 14, 2010 @ 17:38:03

    Κι όμως… συνδεδεμένη είμαι…

    Απάντηση

  5. panagiotis kafwdeio
    Οκτ. 14, 2010 @ 17:53:44

    ΜΟΥ ΑΝΟΙΞΕΣ ΤΗΝ ΟΡΕΞΗ……ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ………….

    Απάντηση

  6. thaliak1
    Οκτ. 14, 2010 @ 18:28:32

    Αθηνά μου, ως τώρα μου ήταν γνωστό μονο το πρασσόριζο…..
    Καλές και εύκολες συνταγές ,ήδη τις έδωσα σε φίλες μου.
    Νάσαι πάντα καλά.
    Την Καληνύχτα μου.
    Ο χώρος σου ΠΑΝΕΜΟΡΦΟΣ!!!!!!!

    Απάντηση

    • agriada52
      Οκτ. 14, 2010 @ 18:34:22

      Θάλεια, οι νέοι τώρα δουλεύουν ώς αργά, στην ουσία όλη την ημέρα λειπουν απ το σπίτι, οπότε χρειάζονται εύκολες λύσεις, αλλά και υγιεινές.
      Καλή σου νύχτα!

      Απάντηση

  7. dagasfma
    Οκτ. 15, 2010 @ 08:49:14

    το πράσο κλαίει για κύμινο
    ΠΟΛΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΑΥΤΗ Η ΕΚΦΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΙΡΙΑΣΜΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΓΕΥΣΕΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ .
    ΟΙ ΜΑΓΕΙΡΙΚΕΣ ΣΟΥ ΔΕ ΑΧΤΥΠΗΤΕΣ ,ΘΑ ΜΕ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΑΡΚΕΤΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ ΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΘΩ ΣΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΓΩΝ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙΣ .

    Απάντηση

  8. vaniastrifis
    Οκτ. 15, 2010 @ 09:00:21

    kalimera..mpika sto spiti sou..itan anoixth h porta…eimai sthn doulia tha ertho na diavaso thn kataxorisi sou argotera…filia

    Απάντηση

  9. vaniastrifis
    Οκτ. 15, 2010 @ 22:35:44

    Ela filenada..Hrtha na se diavaso!!Endiaferousa h syntagh sou!!prasoryzo den exo faei pote alla kai den nomizo na mou aresei!!To allo omos me ta avga kaito spanaki…tha prepei na einai katapliktiko!!Tha to dokimaso!!
    Kalo vrady!!

    Απάντηση

  10. silia
    Οκτ. 21, 2010 @ 21:07:11

    Αυτό το τελευταίο … για μένα το είπες , σίγουρα .
    Εγώ τα πράσα , τα μαγειρεύω όπως το ξεκίνησες , αλλά αντί για σπανάκι βάζω ένα «μπουκέτο» σέλινο μαζί με την ρίζα του ψιλοκομμένη καθώς επίσης και 2-3 καρότα σε λεπτές ροδέλες . Όταν μαγειρευτεί (άφθονο λάδι) «κόβω» και ένα γενναίο αυγολέμονο και έχω ένα πεντανόστιμο πρασοκαροτοσέλινο …
    Φιλιά .

    Απάντηση

    • agriada52
      Οκτ. 22, 2010 @ 13:03:38

      Ναι Σίλια, είναι μια πεντανόστιμη εκδοχή!
      Είμαι υπέρ των γρήγορων αλλά νόστιμων και ωφέλιμων συνταγών.
      Το επόμενο θα είναι πράσα αβγολέμονο!

      Απάντηση

Σχολιάστε

