Σύντομες μαγειρικές διαδρομές 2 – Σολωμός

Σύντομες μαγειρικές διαδρομές 2

Σολωμός μαγειρεμένος

στα παρεξηγημένα μικροκύματα.

 

Η τελευταία που αγόρασε φούρνο μικροκυμάτων στο ΔΠΘ είμαι σίγουρα εγώ. Άκουγα να λένε πόσο πρακτικός είναι. “Και τι κάνετε σ αυτόν”; ρωτούσα. Αποδείχτηκε οτι όλοι το μόνο που κάνανε ήταν να ζεσταίνουν το φαγητό το μεσημέρι, και το γάλα το πρωί. Πριν αγοράσω οτιδήποτε σκέφτομαι αν αξίζει το χώρο που θα διαθέσω. Ετσι δίσταζα, αλλά κάποτε αγόρασα και εγώ. Ε, λοιπόν το πόσο τον αξιοποίησα δεν μπορείτε να φανταστείτε.

Τα απαραίτητα σκεύη είναι μικρές κατσαρολίτσες πυρέξ με καπάκι. Σε μία τέτοια μικρή κατσαρολίτσα λοιπόν έκοψα ένα μεγάλο κρεμμύδι, έβαλα λίγο λαδάκι, αλάτι, πιπέρι και μια πρέζα απ το μείγμα μπαχαρικών που έχω για τα ψητά. Το σκέπασα και το έβαλα στα μικροκύματα για 5 λεπτά. Έτσι σοτάρεται το κρεμμύδι χωρίς αλλού να καίγεται και αλλού να μένει ωμό. Το έβγαλα, και με προσοχή άνοιξα το καπάκι, να μην μου έρθει ο ατμός στο πρόσωπο.

Βάζω μια ρίζα ψιλοκομμένη τζίντζερ

και λίγη ντομάτα ψιλοκομμένη (και κονσέρβα να είναι κανένα πρόβλημα) τα ανακατεύω τα σκεπάζω και πάλι τα βάζω για 5 λεπτά στα μικροκύματα.

Τώρα ήρθε η ώρα να βάλλω τον σολωμό που τον έχω αλατοπιπερώσει και αφού τον σκεπάσω με τη σάλτσα, βάζω το καπάκι και το ψήνω για άλλα πέντε λεπτά.

Το φαγάκι μας είναι έτοιμο, και πάρα πολύ νόστημο. Το απαραίτητο εδώ είναι το τζίντζερ… άλλη γεύση!!!

Το μυστικό μου: έχω πάντα τζίντζερ στην κατάψυξη. Το βγάζω και πριν ξεπαγώσει, ίσα ίσα να καθαρίζεται, το καθαρίζω και το ψιλοκόβω ή το τρίβω.

 

7 Σχόλια (+add yours?)

  1. panagiotis kafwdeio
    Οκτ. 22, 2010 @ 13:07:40

    mas anoiksesd thn oreksh gia allh mia fora wraia suntagh fainetai den egguoumai oti tha thn prospathisw…sunexise esti……

    Απάντηση

  2. biobaxes
    Οκτ. 22, 2010 @ 15:09:49

    Μμμμμμ…..
    Το τελικό πιάτο πρέπει να είναι νοστιμότατο! Τουλάχιστον η φωτογραφία αυτό δίχνει!
    Ούτε φούρνο μικροκυμάτων έχω, ούτε και χρησιμοποίησα ποτέ μου τζίντζερ στο φαγητο. Κι αυτό μόνο και μόνο επειδή ποτέ δεν το έχω δοκιμάσει και δεν ξέρω αν θα μου αρέσει, και κυρίως αν θα αρέσει στην υπόλοιπη οικογένεια.
    Οσο για τα μικροκύματα και τα μικροσκεύη, αναρωτιέμαι αν μπορείς να μαγειρέψεις μεγάλες ποσότητες φαγητου, πχ για 5-6 άτομα;
    Καλό βραδάκι Αθηνά μου και καλό Σ/Κ.

    Απάντηση

    • agriada52
      Οκτ. 22, 2010 @ 16:47:44

      Όχι Ελένη, μεγάλες ποσότητες δεν μπορείς να μαγειρέψεις, αλλά εμένα με εξυπηρετεί σε μεζέδες και βοηθητικά.
      π.χ. βάζεις στο πιάτο μια φέτα τυρί, λίγη πιπερια, λίγο κόκκινο πιπέρι, το βάζεις για ένα λεπτό στα μικροκύματα και έτοιμος ο μεζές…
      Όσο για το τζίντζερ, θεϊκή γεύση και άρωμα, ελαφρώς καυτερό. Βάζω σε όλες τις μαρμελάδες όπως και σε χτυπητή φέτα με βότανα και σκόρδο.

      Απάντηση

  3. vaniastrifis
    Οκτ. 22, 2010 @ 18:25:33

    Καλησπερα Αθηνα…
    Αυτη η ντοματα μου την χαλαει λιγο…Γουστα βεβαια ειναι αυτα!!Προτιμω το ψαρι ασπρο…χωρις ντοματα και κρεμμυδια.Το θεωρω πολυ βαρυ!!!
    Προσωπικα τον βαζω σε ενα τηγανι με λιγο νερακι,και μολισ πιει το νερακι προσθετω βιταμ και τον τηγαιζω να παρει χρωμα..Γινεται φανταστικος.Απο πανω μπολικο μαιντανο ψιλοκομμενο και λαδολεμονο που εχω βαλει και μουσταρδα.
    Τον φουρνο μικροκυματων τον χρησιμοποιω μονο για ξεπαγωμα!!!

    Απάντηση

  4. thaliak1
    Οκτ. 22, 2010 @ 19:13:22

    Αθηνά μου πάλι μου έδωσες ιδέες….
    Τον σολωμό τον μαγειρεύω όπως ο Γιάννης και γίνεται νόστιμος.
    Μια δοκιμή και με τη δική σου συνταγή ,θα την κάνω .
    Η ιδέα σου με τις συνταγές, πολύ χρήσιμη.

    Νάσαι καλά.
    Την Καληνύχτα μου.

    Απάντηση

  5. agriada52
    Οκτ. 23, 2010 @ 06:40:03

    Καλημέρα Γιάννη, Θάλεια, και σε όλους τους φίλους!
    Και κάτι τέτοιο κάνω συνηθως, πολύ πιο απλό. Αυτό πρόσφατα το δοκίμασα και μου άρεσε. φυσικά το τζίντζερ το κάνει ξεχωριστό.
    Όσο για το «βάρος» Γιάννη, δεν ξέρω αν το βιτάμ κάνει τον σολωμό πιο ελαφρύ 🙂
    Καλή μας όρεξη, όχι ότι μας λείπει δηλαδή… και καλό σαββατοκύριακο!

    Απάντηση

Σχολιάστε

